مدیریت بازاریابی
مدیریت بازاریابی و فروش
در صنعت محصولات دارویی
راهکارهای علمی و عملی در
فروش توزیع پخش خريد و فروش
محصولات دارویی
با نگرش بازار و فرهنگ ایران
تأليف و ترجمه:
علي خـويه
تهران
1388
شماره کتابشناسی ملی :1859953 |
نام كت
چاپ اول 1388
قیمت: تومان
تیراژ: 1000
چاپخانه:
کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد
مراکز توزیع:
فهرست
پيشگفتار مولف.......................................................................................................................7
مقدمه....................................................................................................................................8
بازاریابی محصولات و خدمات دارویی چیست..........................................................................................9
هدف از بازاريابي دارویی ........................................................................................9
برخی از تعاريف و مفاهيم مهم در بازاریابی ،خرید و فروش محصولات و خدمات دارویی و .........................10
انتظار از بازاريابي دارویی........................................................................................14
8 نکته مهم در تهیه، خرید یا محصولات و خدمات دارویی و محل اداری...........................................................14
برخي از مفاهيم مهم بازاريابي دارویی.....................................................................15
مديريت تقاضا در بازاريابي دارویی..........................................................................17
بازار دارویی............................................................................................................18
روشهای خرید و تهیه محصولات و خدمات دارویی در ایران .....................................................................................19
جعبه ابزار يا آميخته بازاريابي دارویی.......................................................................20
ابعاد گوناگون بازاریابی محصولات و خدمات دارویی...............................................................................22
50 نکته مهم محصولات و خدمات دارویی و...................................................................25
فرآيند مديريت بازاريابي دارویی.............................................................................28
جستجو و انتخاب بازارهاي هدف..........................................................................................30
اندازهگيري و پيش بيني تقاضا ...........................................................................................30
تقسيمبندي بازار در و محصولات و خدمات دارویی...................................................................................31
هدف گيري در بازار محصولات و خدمات دارویی...............................................................................33
جايگاه يابي در بازار محصولات و خدمات دارویی................................................................................33
تعيين استراتژيهاي بازاريابي..................................................................................................34
تحقيقات و محصولات و خدمات دارویی و تحقیقات بازاريابي محصولات و خدمات دارویی.........................................................34
فرايند تحقيقات بازاريابي در بازار محصولات و خدمات دارویی و ..............................................................35
10 نکته مهم در خرید، ، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39
فرایند 6 مرحله ای بازاریابی محصولات و خدمات دارویی و ...................................................................40
رفتار خریداران و مصرف کنندگان دارویی.......................................................42
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده و محصولات و خدمات دارویی.........................................................42
عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران محصولات و خدمات دارویی و .......................................................44
عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران و محصولات و خدمات دارویی.............................................46
10 نکته مهم در خرید وتهیه محصولات و خدمات دارویی و برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48
دستهبندي افراد در پذيرش ها و محصولات و خدمات داروییجديد....................................................49
انواع رفتارهای خرید در بازاریابی دارویی..........................................................50
نكات مهم از چگونگي فعالیت بنگاه هاي مشاوران املاك................................................51
الف) نحوه فعاليت بنگاههاي مشاور محصولات و خدمات داروییمتناسب با نوع عملكرد فروشنده......................51
ب) نحوه فعاليت بنگاههاي مشاور محصولات و خدمات داروییمتناسب با شرايط خريداران...............................52
فرایند تصمیم گیری خرید دارویی.....................................................................53
ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش محصولات و خدمات داروییو..........................................58
53 نکته مهم در محصولات و خدمات دارویی..............................................................63
قیمت و قیمت گذاری محصولات دارویی...........................................................................70
رويكردهاي عمومي قيمتگذاري در محصولات دارویی.....................................................74
اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری محصولات و خدمات دارویی و .........................................................75
استراتژیهای تعديل و مديريت قيمتها.............................................................................78
5 نکته مهم بازاریابی محصولات و خدمات دارویی و بهداشتی .........................................79
50 نکته مهم در تبلیغات محصولات دارویی
تبليغات و ارتباطات بازاريابي در بازاريابي خريد و فروش محصولات و خدمات دارویی........................................80
مراحل تدوين سيستم ارتباطي بازاريابي(تصميمات اصلي در ارتباط بازاريابي)..................82
تاكتيك فروش محصولات و خدمات داروییخوشهای.....................................................................................86
تكنيك آيدا در بازاریابی، خرید و فروش و محصولات و خدمات دارویی..........................................89
پنج تكنيك مهم در فروش و بازاریابی محصولات و خدمات دارویی............................................90
خرید و فروش محصولات و خدمات دارویی مشاركتي..................................................................................91
تاكتيك و استراتژي جودويي در فروش محصولات و خدمات دارویی........................................92
فروش محصولات و خدمات دارویی چند بعدي............................................................................................94
فروش محصولات و خدمات دارویی مفهومي ...............................................................................................94
بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت محصولات و خدمات دارویی و ...............................................94
بازاریابی تلفنی محصولات و خدمات داروییو ..............................................................................95
خطاها و دامهاي خريد و فروش محصولات و خدمات دارویی .......................................................98
مهندسي ارزش در بازاریابی و فروش محصولات و خدمات داروییو ...........................................103
فروش بدون كمك................................................................................110
برخی از نکات و تکنیک های فروش محصولات و خدمات دارویی و ..............................................112
نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی محصولات و خدمات دارویی................................... 116
پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142
مدیریت بازاریابی و فروش
محصولات صنعتی
راهکارهای علمی و عملی در
فروش توزیع پخش خريد و فروش
محصولات صنعتی
با نگرش بازار و فرهنگ ایران
تأليف و ترجمه:
علي خـويه
تهران
1388
شماره کتابشناسی ملی :1859953 |
نام كت
چاپ اول 1388
قیمت: تومان
تیراژ: 1000
چاپخانه:
کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد
مراکز توزیع:
فهرست
پيشگفتار مولف.......................................................................................................................7
مقدمه....................................................................................................................................8
بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی چیست..........................................................................................9
هدف از بازاريابي صنعتی ........................................................................................9
برخی از تعاريف و مفاهيم مهم در بازاریابی ،خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتی و .........................10
انتظار از بازاريابي صنعتی........................................................................................14
8 نکته مهم در تهیه، خرید یا محصولات و خدمات صنعتی و محل اداری...........................................................14
برخي از مفاهيم مهم بازاريابي صنعتی.....................................................................15
مديريت تقاضا در بازاريابي صنعتی..........................................................................17
بازار صنعتی............................................................................................................18
روشهای خرید و تهیه محصولات و خدمات صنعتی در ایران .....................................................................................19
جعبه ابزار يا آميخته بازاريابي صنعتی.......................................................................20
ابعاد گوناگون بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی...............................................................................22
50 نکته مهم محصولات و خدمات صنعتی و...................................................................25
فرآيند مديريت بازاريابي صنعتی.............................................................................28
جستجو و انتخاب بازارهاي هدف..........................................................................................30
اندازهگيري و پيش بيني تقاضا ...........................................................................................30
تقسيمبندي بازار در و محصولات و خدمات صنعتی...................................................................................31
هدف گيري در بازار محصولات و خدمات صنعتی...............................................................................33
جايگاه يابي در بازار محصولات و خدمات صنعتی................................................................................33
تعيين استراتژيهاي بازاريابي..................................................................................................34
تحقيقات و محصولات و خدمات صنعتی و تحقیقات بازاريابي محصولات و خدمات صنعتی.........................................................34
فرايند تحقيقات بازاريابي در بازار محصولات و خدمات صنعتی و ..............................................................35
10 نکته مهم در خرید، ، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39
فرایند 6 مرحله ای بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی و ...................................................................40
رفتار خریداران و مصرف کنندگان صنعتی.......................................................42
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده و محصولات و خدمات صنعتی.........................................................42
عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران محصولات و خدمات صنعتی و .......................................................44
عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران و محصولات و خدمات صنعتی.............................................46
10 نکته مهم در خرید وتهیه محصولات و خدمات صنعتی و برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48
دستهبندي افراد در پذيرش ها و محصولات و خدمات صنعتیجديد....................................................49
انواع رفتارهای خرید در بازاریابی صنعتی..........................................................50
نكات مهم از چگونگي فعالیت بنگاه ها................................................51
الف) نحوه فعاليت بنگاههاي مشاور محصولات و خدمات صنعتی متناسب با نوع عملكرد فروشنده......................51
ب) نحوه فعاليت بنگاههاي مشاور محصولات و خدمات صنعتی متناسب با شرايط خريداران...............................52
فرایند تصمیم گیری خرید صنعتی.....................................................................53
ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتیو..........................................58
53 نکته مهم در محصولات و خدمات صنعتی..............................................................63
قیمت و قیمت گذاری محصولات صنعتی...........................................................................70
رويكردهاي عمومي قيمتگذاري در محصولات صنعتی.....................................................74
اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری محصولات و خدمات صنعتی و .........................................................75
استراتژیهای تعديل و مديريت قيمتها.............................................................................78
5 نکته مهم بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی و بهداشتی .........................................79
50 نکته مهم در تبلیغات محصولات صنعتی
تبليغات و ارتباطات بازاريابي در بازاريابي خريد و فروش محصولات و خدمات صنعتی........................................80
مراحل تدوين سيستم ارتباطي بازاريابي(تصميمات اصلي در ارتباط بازاريابي)..................82
تاكتيك فروش محصولات و خدمات صنعتیخوشهای.....................................................................................86
تكنيك آيدا در بازاریابی، خرید و فروش و محصولات و خدمات صنعتی..........................................89
پنج تكنيك مهم در فروش و بازاریابی محصولات و خدمات صنعتی............................................90
خرید و فروش محصولات و خدمات صنعتی مشاركتي..................................................................................91
تاكتيك و استراتژي جودويي در فروش محصولات و خدمات صنعتی........................................92
فروش محصولات و خدمات صنعتی چند بعدي............................................................................................94
فروش محصولات و خدمات صنعتی مفهومي ...............................................................................................94
بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت محصولات و خدمات صنعتی و ...............................................94
بازاریابی تلفنی محصولات و خدمات صنعتیو ..............................................................................95
خطاها و دامهاي خريد و فروش محصولات و خدمات صنعتی .......................................................98
مهندسي ارزش در بازاریابی و فروش محصولات و خدمات صنعتیو ...........................................103
فروش بدون كمك................................................................................110
برخی از نکات و تکنیک های فروش محصولات و خدمات صنعتی و ..............................................112
نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی محصولات و خدمات صنعتی................................... 116
پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142
به نام خالق زیبایی ها
بازاریابی اجتماعی و فرهنگی
تکنیکها تاکتیکها و ابزارهای راهبردی
ترجمه و گردآوری
علی خویه
فهرست مطالب
پيشگفتار
ديباچه
قدردانيها
دربارة نويسندگان
مقدمة گردآورنده
بخش 1: ارزشآفريني و ارزشيابي عملکرد
فصل 1: تدوين يک نگرش خدمات راهبردي
جيمز هسکت
نگرش خدمات راهبردي
معادلة ارزش
تلفيق عناصر مختلف در يک نگرش خدمات راهبردي
رفع تقاضاهاي متضاد عناصر مختلف
مضاميني براي بازاریابان اجتماعی و فرهنگی
خلاصه
فصل 2: تدوين يک راهبرد رقابتي بازاریابی
جري کيتزي
درک محيط رقابتي شما
ارزيابي نقاط ضعف و قوت خود
گزينش يک راهبرد رقابتي
خلاصه
فصل 3: راهبرد تعاملي: ايجاد شبکهها، شراکتها و ائتلافها
تدوين يک راهبرد تعاملي
بکارگيري شرکاي با اراده و توانمند
مذاکره
ارزش اجتماعی و فرهنگی مرتبط
تعيين ميزان ارزش اجتماعی و فرهنگی خلق شده توسط يک محصول يا خدمت خاص موضوع تفاسير و اولويتهاي بسياري بوده است؛ بنابراين مهم است تلاش کنيم تا ارزش خلق شده در ارتباط با ساير موضوعاتي که داراي ماهيتي مشابه هستند را شناسايي نماييم. در نتيجه، ارزش خدمات شما بر اساس اولويتهاي موجود در جامعة شما سنجيده ميشود. مهم است خدمات يا محصولات شما داراي يک ارزش اجتماعی و فرهنگی قابل قبول و قابل انتظار باشند و جزء اولويتهاي جامعهاي باشند که شما در آن فعاليت مينماييد.
سپس، تجزيه و تحليل خدمات يا محصولات براي درک کامل ارزش اجتماعی و فرهنگی مرتبط مورد نياز است. اراية خدمات يا محصولاتي که نتيجهاي بهتر را البته با هزينهاي ارايه مينمايد که از هزينههاي بازار بيشتر است، الزاماً به شما کمک نميکند تا به يک مزيت رقابتي دست يابيد. تصويري روشن از هزينه و مزاياي برنامهها يا خدمات، ميتواند شما را در موقعيتي قرار دهد که مشخص کنيد چگونه ميتوانيد يک مزيت رقابتي را براي مشتريان، منابع يا هر دو به دنبال داشته باشيد.
مدارس مناطق شهري، دادهها را به صورت نمرات خواندن، نمرات رياضي، نرخ ترک تحصيل، نرخ دانشآموختگي، درصد دانشآموختگاني که به دانشگاه ميروند و غيره ثبت ميکنند. اين اطلاعات براي مناطقي مفيد هستند که تلاش ميکنند راهبردهايي را براي بهبود نمرات و نرخها تدوين کنند. احتمالاً، براي رقبايي همچون دانشکدههاي خصوصي که بر سر دانشجويان در يک بازار يکسان جمعيتي رقابت ميکنند، دستيابي به چنين اطلاعاتي بسيار مفيد است. اگر نرخ ميانگين دانشآموختگي دانشکدههاي دولتي در مناطق شهري 60 درصد باشد و يک دانشکدة خصوصي بتواند نرخ دانشآموختگي را به 75 درصد همان جمعيت هدف برساند، آنگاه يک مزيت رقابتي براي آن دانشکدة خصوصي شکل گرفته است. ارزش اجتماعی و فرهنگی ايجاد شده توسط اين دانشکده به مراتب بيشتر از ارزش اجتماعی و فرهنگی خلق شده توسط دانشکدههاي دولتي است. در اينجا، انجام يک تجزيه و تحليل مفيد است زيرا ارزش خلق داراي ماهيت يکساني است.
جذابيت کار بر اساس هزينة خدمات براي خريدار سنجيده ميشود. (در اين داستان، خريداران همان والدين دانشجويان يا اهداکنندگاني هستند که خدمات بورسيه اعطا ميکنند). طي سالها، والدين تمايل داشتهاند تا هزينهاي اضافي (شهريه) را براي آموزش خصوصي بپردازند زيرا ارزش آن در مقايسه با سامانه آموزش دولتي که از حمايتهاي مالياتي نيز برخوردار است، به مراتب بيشتر ميباشد. وقتي در دهة 1990 بُنهاي دانشجويي پديدار شدند، دانشکدههاي خصوصي که به خوبي رقابت ميکردند، به يک مزيت رقابتي مهم در قبال دانشجوياني دست يافتند که والدينشان هزينههاي تحصيل آنها را پرداخت ميکردند.
مجدداً، بازار هميشه در حال تغيير است و در نتيجه، ارزشيابي يک خدمت يا محصول نيز هميشه در حال تغيير ميباشد. با استفاده از همين مثال آموزشي، تازهواردها به اين بازار در اواخر دهة 1990 همچون دانشکدههاي چارتر[1] و مؤسساتي که مدير آموزش انتفاعي را بر عهده داشتند – مانند مدارس اديسون[2] – رقابت بر سر دانشجويان را افزايش دادند و باعث تأکيد بيشتر بر تعيين جايگاه خدمات نسبت به ارزشآماده شدن براي دخالت دادن اهداکنندگان بازاریاب
سازمانهاي بازاریاب، داوطلبان و اهداکنندگان بازاریاب را جذب ميکنند. همان طور که قبلاً گفته شد، بسياري از سازمانها نگران آن هستند که اهداکنندگان بيش از حد در سازمان درگير شوند به ويژه زماني که افراد با نوعدوستي کسب و کارمآبانه[1] وارد اين عرصه ميشوند.
سازمانهايي که هنوز نميدانند ميزان مطلوب حضور اهداکننده چقدر است يا شاهد هستند که يک سرمايهگذار متقاضي حضور در آنها است، بايد هم مراقب اين باشند که چرا نسبت به حضور در آنها اصرار ميشود و آيا ميزان حضور و دخالت درخواست شده، مناسب است يا خير. در اغلب موارد، سازمانها کمکهاي بزرگي را از طريق سرمايهگذاراني دريافت ميکنند که خواهان يک کرسي در هيأت مديرة آنها هستند و اين در حالي است که چنين درخواستي تعجببرانگيز تلقي ميشود. يک بار، سازماني نامهاي دال بر اين موضوع دريافت کرد که توسط يک اهداکننده براي دريافت کمکي انتخاب شده که از کل بودجة سالانهاش بالاتر بود. اين سازمان زماني حيرتزده شد که همان فرد متقاضي يک کرسي در هيأت مديرة آن شده بود. رهبران اين سازمان مرا صدا کردند و گفتند: «ما کرسيهاي هيأت مديرة خود را نميفروشيم. او نميتواند انتظار داشته باشد که به هيأت مديره بيايد.» پاسخ من اين بود که منظور فروش کرسيهاي هيأت مديره نيست: اين امر دربارة يک سرمايهگذار است که ميخواهد به طريقي در استفاده از سرمايهاش در سازمان شما دخالت داشته باشد.
در بين سياستهاي مختلف، سازمانها بايد مشخص کنند که اهداکنندگان ميتوانند چه نقشهاي را ايفا کنند و چه نقشهايي را نميتوانند. در يک نمونة معروف، خانوادة باس[2] از تگزاس، به دورة آموزشي تمدنهاي دانشگاه ييل[3] کمک کرد. اگرچه اين هديه قابل توجه و منطبق با نيازها و انتظارات اين دورة آموزشي بود اما هيأت علمي دانشگاه آن را نپذيرفت. دانشگاه اين هديه را بازپس فرستاد. سياستي که هيأت علمي دانشگاه به کمک آن پاسخي مناسب ارايه کردند اين بود که احساس نميشد اهداکننده به برنامههاي علمي دانشگاه علاقه داشته باشد. به هر حال، معيار نهايي آنها، سياست دانشگاه بود.
گام عملي. قبل از اين که خود را در يک دوراهي براي پذيرش يک هديه ببينيد، مطمئن شويد که سازمان شما داراي سياستهايي براي پرداختن به شرايط زير است:
ü منابعي که از آنها هديه نميپذيريد (مانند شرکتهاي توليدکنندة تنباکو و مشروبات الکلي براي برنامههاي جوانان يا درمان اعتياد؛ پول شرکتهاي نفتي، گازي يا ديگر شرکتها براي سازمانهاي محيط زيست و غيره)
ü شرايطي که تحت آنها استثنا قايل ميشويد.
ü شرايطي که براي سرمايهگذاران اهداکننده تعيين ميکنيد تا پس از اراية هديه هيچ مشکلي پيش نيايد.
ü ارزشي که سياست شما مبتني بر آن است و علت وجود چنين سياستي در قبال هدف و ارزشهاي سازمان شما
ü روشي که به موجب آن، سياست و ارزشها در جامعه ارايه ميشوند تا از هر گونه تضاد بر سر هدايايي که دريافت نميشوند، پرهيز شود.
تأثير نوعدوستي کسب و کارمآبانه
در رويکرد نوعدوستي کسب و کارمآبانه، سرمايهگذاران، سرمايهگذاري در سازمانهاي غيرانتفاعي را همانند سرمايهگذاري مالي در يک کسب و کار ميدانند. نوعدوستي کسب و کارمآبانه معمولاً دربرگيرندة تأمين بودجة چند ساله (اين خوب است)، مشارکت در هيأت مديرة سازمان (خوب يا بدي آن بسته به افراد حاضر است) و استانداردهاي بالاي مسئوليت پذيري (اين خوب است) ميباشد. جنبة منفي اين امر آن است که تقاضاهاي اين افراد ميتواند ثبات سازمان را به خطر اندازد.
آناني که نسبت به رويکرد نوعدوستي کسب و کارمآبانه هشدار ميدهند، بر اين اعتقاد هستند که انتظارات و حضور اهداکنندگان غيرواقعبينانه و نامناسب است. هم بروس سيورس[4] از بنياد والتر و اليس هاس[5] در سانفرانسيسکو و هم وارتان گريگوريان[6] از کارنجي اندومنت[7]، مطالبي را درباره خطرات ذاتي در مدل نوعدوستي کسب و کارمآبانه نوشتهاند و به مشکل بودن سنجش تأثير برنامههاي اجتماعی و فرهنگی ، فرهنگي، مذهبي و آموزشي اشاره کردهاند. البته اگر اين روند وجود داشته باشند و اگر مزاياي آن براي سازمان مشهود باشند، آنگاه هدف از رويکرد به کار گرفته شده براي سازمان عبارت است از توسعة اهداف در مدت زمان تأمين بودجه، مبنا قرار دادن انتظارات بر اساس منابع، فرصتها و محدوديتهايي که از آنها اطلاع دارند و ايجاد اصلاحات جزيي که مورد توافق دو جانبة سرمايهگذار و سازمان قرار گرفتهاند. (مثلاً سيج هيل اهدافي را براي ثبت نام، ايجاد تنوع، کمکهاي مالي و تأمين مستمر بودجه تعيين کرده که اگرچه گسترده هستند اما قابل حصول هستند و در عين حال امکان دخالت و حضور همة سرمايهگذاران را نيز فراهم ميآورند)
سيورز و گريگوريان معتقدند که حل يک مشکل اجتماعی و فرهنگی مانند گرسنگي، نتيجة احتمالي يک برنامة سه سالة نوعدوستي کسب و کارمآبانه نيست. البته، اجراي 20 برنامة تغذيه در محلات فقيرنشين يا توسعة ارتباط با 10 تأمينکنندة مواد غذايي يا ايجاد يک بانک غذا مانند آنچه در سانفرانسيسکو رخ داد که ميزان غذا عرضه شده در يک دورة پنج ساله را دو برابر ساخت، اهدافي قابل توجه هستند که هيچ سرمايهگذاري آنها را از دست نميدهد. شرکتهاي غيرانتفاعي بايد تواناييشان براي کاهش يک مشکل را از تواناييشان براي حل يک مشکل متمايز سازند.
رهبران غيرانتفاعي بايد دربارة آنچه که ميسر هست و آنچه که ميسر نيست، با سرمايهگذاران صادق باشند. اين امر ميزان دخالت را به موضوعي بازتر و شفافتر تبديل ميکند: سرمايهگذاران ميتوانند درک کنند که حتي نوآورانهترين رويکردها در قبال سازمانهاي غيرانتفاعي و مديريت آنها نيز نميتوانند حوزة نوعدوستي و بشردوستي را به طور کامل تغيير دهند. فرآيندهاي خاصي از جمله مدل اجماع نظر و نيازهاي جامعه، جزء ويژگيهاي ذاتي اين بخش هستند. بدون آنها، اين بخش به خطر ميافتد.
جنبة منفي نوعدوستي کسب و کارمآبانه؟
[1] Venture Philanthropy
[2] Bass
[3] Yale
[4] Bruce Sievers
[5] Walter and Elise Haas Foundation
[6] Vartan Gregorian
[7] Carnegie Endowment
کتاب سبک های برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری
سبک های برندینگ
مولف و مترجم: علی خویه
سبكهاي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری..................................................41
سبك برند سازی کلاسيک ..................................................47
اصول و قواعد مکتب کلاسيك ..................................................49
سبك برند سازی باروك ..................................................54
سبك برند سازی رئاليسم ..................................................58
سبك برند سازی ناتوراليسم ..................................................60
مشخصات آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ناتوراليستي ..................................................61
سبك برند سازی رومانتيسم ..................................................63
مقايسه مکتب رمانتيک و كلاسيك ..................................................64
اصول مكتب رمانتيسم ..................................................65
سبك برند سازی فوتوريسم ..................................................67
سبك برند سازی دادييسم ..................................................72
ويژگيهاي كلي آثار برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری داداييستي .................................................74
سبك ايماژيست در برندسازی ..................................................81
اونانيميسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ..................................................82
سبك پارناسيسم ..................................................83
سبك امپرسيونيسم در برندسازی ..................................................86
سبك اکسپرسيونيسم در برندسازی ..................................................88
سبك سوررئاليسم در برندسازی ..................................................89
فلسفه سوررئاليسم در برندسازی ................................................91
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری نامريي يا زيرآستانهاي ................................................95
فنون سوررئاليسم در برندسازی ..................................................96
سبك سمبوليسم در برندسازی ..................................................101
سبك كوبيسم در برندسازی ................................................106
كوزموپوليتيسم و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری جهاني .................................................112
اگزيستانسياليسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری.................................................114
اُپ آرت و برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری اُپ .................................................116
سبك اسپاسياليسم ................................................117
سبك المنتاريسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری................................................118
اورفيسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................119
سبك بدويگري .................................................120
سبك پاپ آرت در برندسازی ................................................121
سبك چيدمان در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری...............................................122
سبك مينيماليسم در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ...............................................123
رخداد يا اجرا در برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ................................................123
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری مفهومي ...............................................124
سبكهاي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ي با توجه به منحني عمر كالا .................................................125
فصل سوم
به سوي برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرن ................................................131
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ساختارگرا ................................................135
ساختارشكني، برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری ساختارشكن ...............................................138
برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرني ................................................141
فنون برندسازی و مدیریت نام و نشان تجاری پستمدرنيسم ................................................148
ضميمه ......................................................
منابع و ماخذ .......................................................
واژهنامه و نمايه .......................................................
دست نوشته ها و دل نوشته های



