بخش هایی از کتاب طراحی و چیدمان فروش اصول فروش و فروشگاه مداری و مغازه داری علی خویه
گرافیک فروشگاهی
امروزه گرافيك بعنوان يكي از مهم ترين عوامل تبليغ، پيام رساني و نشر دانش سياسي، اجتماعي و فرهنگي مي باشد و در جوامع پيشرفته از مهم ترين اركان تشكيل دهنده يك زندگي اجتماعي است. طراحي گرافيك در اعلان هاي تبليغاتي و تجاري تلويزيون، سينما، بسته بندي كالاها، علائم راهنمايي و رانندگي ويترين مغازه ها تزيين خياباني و عمومي نظير هتل ها، فرودگاه ها و مترو ها، رستوران ها و پارك ها، فروشگاه ها و اماكن مختلف ورزشي هنري و فرهنگي، نوشته ها و تبليغات بدنه ساختمان ها و وسايل نقليه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپيماها بيل بردها و گرافيك در ابعاد بزرگ و نقاشي ديواري، پيكتو گرام ها و علائمك نمادين، نقش عمده اي دارد. گرافيك فروشگاهی به عنوان يكي از شاخه هاي گرافيك در رسيدن به اهداف بالا نقش بسزايي دارد، و بخش عمده اي از فعاليت هاي تبليغاتي و تجاري را در بر مي گيرد. محيط اطراف ما خانه اي كه در آن زندگي مي كنيم خياباني كه درآن تردد مي كنيم فضاي سبزي كه درآن قدم مي زنيم، پاركي كه براي تفريح به آن جا مي رويم، همه نياز به برقراري روابط منطقي فرمي و روابط سازمان بندي دقيق بر مبناي اصول و مباني بيان بصري دارند.

کاربردهای گرافیک فروشگاهی - طراحی و چیدمان و دکوراسیون فروشگاه و دکوراسیون فروشندگی
از کاربردهای گرافیک در فروش و فروشگاه ها می توان به طراحی وتهیه سردر فروشگاه، تابلوهای راهنما، لیست قیمت ها، فاکتور، برچسب محصولات، برچسب قیمت، طراحی و تهیه قفسه ها، طراحی و چیدمان تزیینات داخلی فروشگاه، تبلیغات فروشگاه، پیشنهادات فروشگاه، لباس فروشندگان، امکانات حمل و نقل فروش، طراحی و چیدمان ویترین، رنگ مغازه، کف و بدنه فروشگاه، هدایا و اشانتیون های فروش و ... نام برد
مشتریان به واسطه گرافيك فروشگاهی با محيط خرید و فروش ارتباط برقرار مي كنند. گرافيك فروشگاهی در ايجاد فضايي مطلوب و دلنشين براي مشتریان نقش موثر دارد.
محيط فروشگاهی مناسب يعني فضايي كه خریداران و فروشندگان در آن بتوانند فارغ از فشارهاي ناخواسته رواني رشد كرده و خرید و فروش نمایند از خواسته هاي عقلاني و منطقي هر جامعه است. گرافيك محيط زيبايي بصري و نظم و هماهنگي مطلوب فضا است.
مقصود از تمام طرح هاي گرافيكي براي محيط داخلي و خارجي – ايجاد فضايي براي زندگي پر نشاط و سالم و قانع كننده است گرافيك فروشگاهی را مي توان به دو گونه گرافيك فروشگاهی دو بعدي يا مسطح و سه بعدي يا حجمي تقسيم كرد. مشخص كردن يك مكان از مكاني ديگر، زيبا سازي، نظم و انسجام بخشيدن به فروشگاه و گسترش کسب و کار، از اهداف گرافيك فروشگاهی به شمار مي رود.
گرافيك فروشگاهی مي تواند جنببه هاي مختلفي ............




دست نوشته ها و دل نوشته های



