به نام او

که همه هستی از اوست

 

 

مدیریت بازاریابی و فروش

در صنعت محصولات بهداشتی و شوینده  

راهکارهای علمی و عملی در

فروش توزیع پخش خريد و فروش

 

 

 

با نگرش بازار و فرهنگ ایران

 

 

 

تأليف و ترجمه:

علي خـويه

تهران

1388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرشناسه

:خویه، علی،1359- گردآورنده ، مترجم

عنوان و نام پدید آور

 

مشخصات نشر

:تهران : علی خویه ، 1388

مشخصات ظاهری

:146ص. جدول

شابک

:7-4107-04-964-978

وضعیت فرست نویسی

:فیپا

یادداشت

: کتابنامه ص 144-146

موضوع

 

موضوع

 

موضوع

 

شناسه افزوده

 

رده بندی کنگره

:1388 2ب 9 خ / 1375 HD

رده بندی دیویی

:33368/330

شماره کتابشناسی ملی                    :1859953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                         نام كت

 

 

 

 

چاپ اول 1388

قیمت:  تومان

تیراژ: 1000

چاپخانه:

کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد

مراکز توزیع:


 

 

فهرست

پيشگفتار مولف.......................................................................................................................7

مقدمه....................................................................................................................................8

بازاریابی مواد بهداشتی آرایشی و شوینده  چیست..........................................................................................9

هدف از بازاريابي بهداشتی آرایشی و شوینده  ........................................................................................9

برخی از تعاريف‌ و مفاهيم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و .........................10

انتظار از بازاريابي بهداشتی آرایشی و شوینده........................................................................................14

8 نکته مهم در تهیه، خرید یا  مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و محل اداری...........................................................14

برخي از مفاهيم مهم بازاريابي بهداشتی آرایشی و شوینده.....................................................................15

مديريت تقاضا در بازاريابي بهداشتی آرایشی و شوینده..........................................................................17

بازار بهداشتی آرایشی و شوینده............................................................................................................18

روشهای خرید و تهیه مواد بهداشتی آرایشی و شوینده در ایران .....................................................................................19

جعبه ابزار يا آميخته بازاريابي بهداشتی آرایشی و شوینده.......................................................................20

ابعاد گوناگون بازاریابی مواد بهداشتی آرایشی و شوینده...............................................................................22

50 نکته مهم مواد بهداشتی آرایشی و شوینده  و...................................................................25

فرآيند مديريت بازاريابي بهداشتی آرایشی و شوینده.............................................................................28

جستجو و انتخاب بازارهاي هدف..........................................................................................30

اندازه­گيري و پيش بيني تقاضا   ...........................................................................................30

 تقسيم‌بندي بازار در  و مواد بهداشتی آرایشی و شوینده...................................................................................31

هدف گيري در بازار مواد بهداشتی آرایشی و شوینده...............................................................................33

جايگاه يابي در بازار مواد بهداشتی آرایشی و شوینده................................................................................33

تعيين استراتژيهاي بازاريابي..................................................................................................34

تحقيقات  و  مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و تحقیقات بازاريابي مواد بهداشتی آرایشی و شوینده.........................................................34

فرايند تحقيقات بازاريابي در بازار مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و ..............................................................35

10 نکته مهم در خرید، ، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و ...................................................................40

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان بهداشتی آرایشی و شوینده.......................................................42

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده  و مواد بهداشتی آرایشی و شوینده.........................................................42

عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و .......................................................44

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران  و مواد بهداشتی آرایشی و شوینده.............................................46

10 نکته مهم در خرید وتهیه مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و  برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48

دسته‌بندي افراد در پذيرش  ها و مواد غذایی و خوراکیجديد....................................................49

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی بهداشتی آرایشی و شوینده..........................................................50

نكات مهم از چگونگي فعالیت بنگاه هاي مشاوران املاك................................................51

الف) نحوه فعاليت بنگاه‌هاي مشاور مواد غذایی و خوراکیمتناسب با نوع عملكرد فروشنده......................51

ب) نحوه فعاليت بنگاه‌هاي مشاور مواد غذایی و خوراکیمتناسب با شرايط خريداران...............................52

فرایند تصمیم گیری خرید بهداشتی آرایشی و شوینده.....................................................................53

ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش مواد غذایی و خوراکیو..........................................58

53 نکته مهم در مواد بهداشتی آرایشی و شوینده..............................................................63

قیمت و قیمت گذاری بهداشتی آرایشی و شوینده...........................................................................70

رويكردهاي‌ عمومي‌ قيمت‌گذاري‌ در بهداشتی آرایشی و شوینده.....................................................74

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و .........................................................75

استراتژیهای تعديل و مديريت قيمت‌ها.............................................................................78

5 نکته مهم بازاریابی مواد غذایی و خوراکیو  .........................................79

تبليغات و ارتباطات بازاريابي در بازاريابي خريد و فروش مواد بهداشتی آرایشی و شوینده........................................80

مراحل تدوين سيستم ارتباطي بازاريابي(تصميمات اصلي در ارتباط بازاريابي)..................82

تاكتيك فروش مواد غذایی و خوراکیخوشه­ای.....................................................................................86

تكنيك آيدا در بازاریابی، خرید و فروش  و مواد بهداشتی آرایشی و شوینده..........................................89

پنج تكنيك مهم در فروش و بازاریابی مواد بهداشتی آرایشی و شوینده............................................90

خرید و فروش مواد غذایی و خوراکیمشاركتي..................................................................................91

تاكتيك و استراتژي جودويي در فروش مواد بهداشتی آرایشی و شویندهها........................................92

فروش مواد غذایی و خوراکیچند بعدي............................................................................................94

فروش مواد غذایی و خوراکیمفهومي ...............................................................................................94

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و ...............................................94

بازاریابی تلفنی مواد غذایی و خوراکیو ..............................................................................95

خطاها و دام­هاي خريد و فروش مواد بهداشتی آرایشی و شوینده .......................................................98

مهندسي ارزش در بازاریابی و فروش  مواد غذایی و خوراکیو ...........................................103

فروش بدون كمك................................................................................110

برخی از نکات و تکنیک های فروش مواد بهداشتی آرایشی و شوینده و ..............................................112

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی مواد بهداشتی آرایشی و شوینده................................... 116

پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142