به نام او

که همه هستی از اوست

 

 

مدیریت بازاریابی و فروش

در صنعت مواد غذایی و خوراکی

راهکارهای علمی و عملی در

فروش توزیع پخش و فروش

 

 

 

با نگرش بازار و فرهنگ ایران

 

 

 

تأليف و ترجمه:

علي خـويه

تهران

1388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرشناسه

:خویه، علی،1359- گردآورنده ، مترجم

عنوان و نام پدید آور

 

مشخصات نشر

:تهران : علی خویه ، 1388

مشخصات ظاهری

:146ص. جدول

شابک

:7-4107-04-964-978

وضعیت فرست نویسی

:فیپا

یادداشت

: کتابنامه ص 144-146

موضوع

 

موضوع

 

موضوع

 

شناسه افزوده

 

رده بندی کنگره

:1388 2ب 9 خ / 1375 HD

رده بندی دیویی

:33368/330

شماره کتابشناسی ملی                    :1859953

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                         نام كت

 

 

 

 

چاپ اول 1388

قیمت:  تومان

تیراژ: 1000

چاپخانه:

کلیه حقوق محفوظ و مخصوص ناشر(مولف )می باشد

مراکز توزیع:


 

 

فهرست

پيشگفتار مولف.......................................................................................................................7

مقدمه....................................................................................................................................8

بازاریابی مواد غذایی خوراکی  چیست..........................................................................................9

هدف از بازاريابي غذایی خوراکی  ........................................................................................9

برخی از تعاريف‌ و مفاهيم‌ مهم در بازاریابی ،خرید و فروش مواد غذایی خوراکی و .........................10

انتظار از بازاريابي غذایی خوراکی........................................................................................14

8 نکته مهم در تهیه، خرید یا  مواد غذایی خوراکی و محل اداری...........................................................14

برخي از مفاهيم مهم بازاريابي غذایی خوراکی.....................................................................15

مديريت تقاضا در بازاريابي غذایی خوراکی..........................................................................17

بازار غذایی خوراکی............................................................................................................18

روشهای خرید و تهیه مواد غذایی خوراکی در ایران .....................................................................................19

جعبه ابزار يا آميخته بازاريابي غذایی خوراکی.......................................................................20

ابعاد گوناگون بازاریابی مواد غذایی خوراکی...............................................................................22

50 نکته مهم مواد غذایی خوراکی  و آپارتمان ...................................................................25

فرآيند مديريت بازاريابي غذایی خوراکی.............................................................................28

جستجو و انتخاب بازارهاي هدف..........................................................................................30

اندازه­گيري و پيش بيني تقاضا   ...........................................................................................30

 تقسيم‌بندي بازار در  و مواد غذایی خوراکی...................................................................................31

هدف گيري در بازار مواد غذایی خوراکی...............................................................................33

جايگاه يابي در بازار مواد غذایی خوراکی................................................................................33

تعيين استراتژيهاي بازاريابي..................................................................................................34

تحقيقات  و  مواد غذایی خوراکی و تحقیقات بازاريابي مواد غذایی خوراکی.........................................................34

فرايند تحقيقات بازاريابي در بازار مواد غذایی خوراکی و ..............................................................35

10 نکته مهم در خرید، ، سرقفلی و رهن مغازه........................................................39

فرایند 6 مرحله ای بازاریابی مواد غذایی خوراکی و ...................................................................40

رفتار خریداران و  مصرف کنندگان غذایی خوراکی.......................................................42

عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده  و مواد غذایی خوراکی.........................................................42

عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران مواد غذایی خوراکی و .......................................................44

عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران  و مواد غذایی خوراکی.............................................46

10 نکته مهم در خرید وتهیه مواد غذایی خوراکی و  برای مدیران شرکت ها وموسسات..............48

دسته‌بندي افراد در پذيرش  ها و مواد غذایی و خوراکیجديد....................................................49

انواع رفتارهای خرید در بازاریابی غذایی خوراکی..........................................................50

نكات مهم از چگونگي فعالیت بنگاه هاي مشاوران املاك................................................51

الف) نحوه فعاليت بنگاه‌هاي مشاور مواد غذایی و خوراکیمتناسب با نوع عملكرد فروشنده......................51

ب) نحوه فعاليت بنگاه‌هاي مشاور مواد غذایی و خوراکیمتناسب با شرايط خريداران...............................52

فرایند تصمیم گیری خرید غذایی خوراکی.....................................................................53

ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش مواد غذایی و خوراکیو..........................................58

53 نکته مهم در مواد غذایی خوراکی..............................................................63

قیمت و قیمت گذاری غذایی خوراکی...........................................................................70

رويكردهاي‌ عمومي‌ قيمت‌گذاري‌ در غذایی خوراکی.....................................................74

اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری مواد غذایی خوراکی و .........................................................75

استراتژیهای تعديل و مديريت قيمت‌ها.............................................................................78

5 نکته مهم بازاریابی مواد غذایی و خوراکیو  .........................................79

تبليغات و ارتباطات بازاريابي در بازاريابي خريد و فروش مواد غذایی خوراکی........................................80

مراحل تدوين سيستم ارتباطي بازاريابي(تصميمات اصلي در ارتباط بازاريابي)..................82

تاكتيك فروش مواد غذایی و خوراکیخوشه­ای.....................................................................................86

تكنيك آيدا در بازاریابی، خرید و فروش  و مواد غذایی خوراکی..........................................89

پنج تكنيك مهم در فروش و بازاریابی مواد غذایی خوراکی............................................90

خرید و فروش مواد غذایی و خوراکیمشاركتي..................................................................................91

تاكتيك و استراتژي جودويي در فروش مواد غذایی خوراکیها........................................92

فروش مواد غذایی و خوراکیچند بعدي............................................................................................94

فروش مواد غذایی و خوراکیمفهومي ...............................................................................................94

بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت مواد غذایی خوراکی و ...............................................94

بازاریابی تلفنی مواد غذایی و خوراکیو ..............................................................................95

خطاها و دام­هاي خريد و فروش مواد غذایی خوراکی .......................................................98

مهندسي ارزش در بازاریابی و فروش  مواد غذایی و خوراکیو ...........................................103

فروش بدون كمك................................................................................110

برخی از نکات و تکنیک های فروش مواد غذایی خوراکی و ..............................................112

نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی مواد غذایی خوراکی................................... 116

پایان ( فهرست کتاب بعدی مولفان)..........................................................................142